I made this widget at MyFlashFetish.com.

Thursday, February 23, 2012

aku yang pemalas...

salam semua..lama x jenguk ke rumah aku ni..ni gara-gara kerana sikap aku jugak..sikap apa??sikap malas..dah berbulan-bulan x berupdate blog ni..aku sebenarnya bukan malas nak update blog tapi sebab kurang idea sekarang ni..x tahu sebab apa..tapi entry kali ni aku nak bagitahu yang sememangnya aku seorang yang pemalas..
ok, you can call me si pemalas..aku malas nak buat tu malas nak buat ni..semuanya la..satu aktiviti je yang buat aku jadi x malas..nak tahu apa?? sudah semestinya tidur..tidur adalah aktiviti yang paling aku x malas..kuikuikui..tidur juga merupakan satu ibadat juga tau..tapi kena niat betul-betul la dan bukannya tidur 24 jam..tapi aku ni tidur 48 jam..perghhh..
syoknya tidur..hehehe

tapi korang jangan pandang aku ni dengan pandangan yang aku ni betul-betul pemalas..dalam malas aku ni aku rajin juga la..tapi aku kena ikut mood kalau nak rajin..aku rajin nak buat sesuatu bila aku x kena paksa..barulah keikhlasan tu datang dengan sendirikan..dan secara automatik aku akan rajin buat kerja tu..hehe..
aku rasakan malas pun ada kebaikan juga la..kita ambil contoh..kalau kita rajin sangat buat kerja..24 jam buat kerja tanpa henti..apa yang jadi pada diri kita nanti?? tentulah akan jatuh sakitkan?? betul x?? so, kenalah ada sikit sifat malas tu..(nasihat yang memang x boleh dipakai)..kekeke..tapi janganlah amalkan sikap malas tu nanti xde siapa yang nak ambil jadi menantu plak..kan jadi kes pulak tu..
zzz..ok lah..cukup setakat ni aku membebel..ni aku nak cukup syarat je ni..dah lama sangat x update blog ni..punca utamanya adalah tuan empunya blog ni adalah seorang yang pemalas..hehe..tapi bukan pemalas tahap gaban la..jadi korang, janganlah amalkan sikap malas ni..xde gunanya..korang malas nanti jadi macam aku..x kemas ‘rumah’ ni seminggu..berhabuk sana-sini..pui..chow dulu..

No comments:

Post a Comment